Dlaczego pozycjonowanie jest niezbędne?
Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w pozycjonowaniu? Mogłoby się wydawać, że użytkowanie z tego typu narzędzi kosztuje specjalistę sporo pieniędzy. Oczywiście w internecie można odnaleźć dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to jednak korzystać możemy z równie dobrych bezpłatnych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez właściciela popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług umożliwia monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga prześledzić dokładniej ruch na stronie a także związane z nim zachowania użytkowników. Właściciel strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i sporo innych cennych informacji o Interna ucie, począwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego umiejscowienia. Pomocne mogą okazać się także mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są chętnie klikane, a jakie wręcz całkiem inaczej, czyli pomijane. Dlaczego warto prześledzić statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i przeanalizowania wyników strony internetowej mija się ze swoim misją. Nie korzystając z analityki internetowej, zwyczajnie nie będziemy wiedzieć, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i starannie analizując statystyki strony, możemy nie gorzej dostosować obecną strategię marketingową, aby przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty. Polecam: pozycjonowanie lokalne.
Komentarze
Prześlij komentarz