W jaki sposób zareklamować swoją stronę

W branży marketingu internetowego na prawdę bardzo często można spotkać się z pojęciami pozycjonowania strony internetowej oraz SEO. Terminy te na prawdę często stosowane są zamiennie, jakoby oznaczały to samo. Jest to natomiast błędne stosowane i nadużywane przez wielu profesjonalistów, gdyż co prawda mają one cząstkę wspólnego, nie są one całkowicie ze sobą tożsame.

Czym się, więc różnią? Czym jest pozycjonowanie strony www? Pozycjonowanie to termin odnoszący się do procesu zwiększania danej domeny internetowej w wynikach bezpłatnych wyszukiwarki. Znaczy, zatem to wypozycjonowanie się na konkretny zestaw fraz podstawowych oraz powiększenie ogólnej widoczności strony, tak, ażeby poprawić w dużym stopniu jej ruch organiczny. Pozycjonowanie składa się na szereg różnych działań, obejmujących on-site i off-site. Są to m.in. link building, content reklama, czyli tworzenie treści na stronie, wykonywanie audytów pozycjonowaniu, monitoring wyników oraz optymalizacja strony pod względem zaleceń algorytmów wyszukiwarki, czyli właśnie SEO. Czym jest SEO? SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak właśnie optymalizacja strony, która ma za zadanie dopasować ją do zaleceń, jakie stawia nam wyszukiwarka. Jest to część pozycjonowania, a do działań SEO należą np. ustawienie meta znaczników title i description, poprawa prędkości ładowania strony, optymalizacja treści tekstowych, grafik, poprawa linków wewnętrznych, przekierowań itp. Kluczowym założeniem SEO jest wykonywanie działań w obrębie strony, czyli on-site. Są one filarem samego pozycjonowania i bez utworzenia odpowiedniej optymalizacji, dosłownie przy odpowiednim linkowaniu, strona nie ma po prostu szans, aby wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki. Pozycjoner, czy specjalista ds. SEO? Choć terminy te odbiegają nieco od siebie pod kątem znaczenia, stosowanie ich w kontekście specjalisty nie ma najmniejszego znaczenia. Osoba, pracująca nad widocznością strony w wyszukiwarce może być nazwana zarówno pozycjonerem, jak i specjalistą ds. SEO, czy specjalistą ds. pozycjonowania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku posiada kompleksową edukację o pozycjonowaniu, analityczną i techniczną o stronach, musi zatem znać się na poszczególnych składowych pozycjonowania. Więcej: Firma pozycjonująca Kraków.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Usługi prawne – kredyty frankowe

Zdrowe produkty

Naturalne terapie ziołowe